Bemötande

Ett gott bemötande minns vi länge, ett dåligt bemötande glömmer vi aldrig. I vår simulator – Kommunikations­labbet® – kan ni träna knepiga situationer mot verkliga aktörer. Vi hjälper er att bemöta bättre.

Föreläsningar

Vill ni ha en gemensam upplevelse? Vill ni påbörja arbetet med att höja kompetensen inom bemötande? Vill ni ha ett matnyttigt, underhållande och inspirerande inslag till personaldagen? Då passar en föreläsning bäst. Gruppen kan vara i princip hur stor som helst och vi arbetar mest från scenen men det brukar också bli några samtal i publiken.

FÖRELÄSNINGAR/ WEBBINARIUM inom bemötande ⟶

Kurser

Är ni en arbetsgrupp, kollegor eller chefer inom samma organisation som vill ni gå lite mer på djupet? Vill ni öva och arbeta praktiskt? Då passar våra kurser bäst. Här arbetar vi i mindre grupper och möjligheten är stor för deltagarna att få arbeta med sina frågor. Många av våra kurser går också att genomföra helt eller delvis digitalt.

KURSER inom bemötande ⟶

Program

Vill ni göra en större satsning under en lite längre tid för att verkligen höja kompetensen? Då passar ett utbildningsprogram bäst. Här skräddarsyr vi en kombination av olika insatser, föreläsningar och kurser efter era behov.

PROGRAM inom bemötande ⟶

Vad är härskartekniker?

Här finns våra några filmer som illustrerar Berit Åhs välkända härskartekniker. Håll till godo!

MER OM HÄRSKARTEKNIKER ⟶

kommunikationslabbet.SE

Träna mot verkliga aktörer

Med hjälp av vår metod Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Utifrån era önskemål och behov utformar vi samtalscase av den typ ni har i er verksamhet. Med hjälp av dessa får du träna på de typer av samtal som är relevanta för din arbetsvardag – vi agerar motparten på ett verklighetsnära sätt (t ex medarbetaren, patienten eller kunden). Färdighetsträning i praktiken – med möjlighet att få feedback. Upplägget kan kombineras med föreläsning eller annan typ av interaktiva inslag.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Lämna svårt besked
  • Kundmöte
  • Pitch

VAD ÄR KOMMUNIKATIONSLABBET® ⟶

Relaterade nyheter

Bedövande bemötande hos tandläkaren

Att vara en bra tandläkare handlar inte bara om att vara en hejare på rotfyllning och att bedöva patienter. Det handlar i stor utsträckning också om att vara skicklig på…

Effektiva möten

Bemötande

Läs mer ⟶

Kommunikation är en bergochdalbana

Terminens första uppdrag utspelade sig på en ytterst semesterlik plats, nämligen Liseberg i Göteborg. Här träffade Camilla och Fredrik personalen på en friskola för personalkonferens och temat för vår del…

Bemötande

Läs mer ⟶

Samtal på allvar

Att öva på det goda samtalet kan göras på flera sätt. På Södersjukhuset såg det senast ut så här när Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren agerade patient och anhörig under…

Bemötande

Läs mer ⟶