Bemötande – kurser

Är ni er arbetsgrupp, kollegor eller chefer inom samma organisation som vill ni gå lite mer på djupet? Vill ni ha möjlighet att ställa frågor? Vill ni öva och arbeta praktiskt? Då passar en kurs bäst.

Kurstyper

Alla kurser går också att beställa till din arbetsplats som intern kurs. Vissa kurser ges också som öppna kurser.

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1-2 dagar | Max 18 deltagare | Boka ⟶

Bemötande av patienter och närstående för läkare

Ett respektfullt och empatiskt bemötande och en tydligt kommunikation inom vården har stor betydelse för vårdkvaliteten och patienters och anhörigas tillit. Som läkare ställs du dagligen inför en rad kommunikativa…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

Öppen kurs

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 14 personer | Boka ⟶

Bemötande på jobbet

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag: 30% gruppövningar | Max 30 personer | Boka ⟶

kommunikationslabbet

Träna mot verkliga aktörer

I Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Vi kan vara din svåraste kund, en knepig medarbetare eller en upprörd chef. Det finns egentligen inga begränsningar. Du väljer vilka situationer du vill öva.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Svåra samtal
  • Kundmöte
  • Pitch

Läs mer om Kommunikationslabbet ⟶