Bemötande – kurser

Våra kurser passar er som vill arbeta praktiskt i en mindre grupp.

Kurstyper

Bemötande och kommunikation för läkare

Enligt forskning som Karolinska Institutet genomförde 2013 såg man att ett positivt och respektfullt bemötande gjorde att patienten upplevde att det gick fortare att återgå i arbete medan dåligt bemötande…

2 dagar |  | Boka ⟶

Öppen kurs

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 14 personer | Boka ⟶

Arbetsgruppen och kommunikationen

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1 dag | Max 14 personer | Boka ⟶

kommunikationslabbet

Träna mot verkliga aktörer

I Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Vi kan vara din svåraste kund, en knepig medarbetare eller en upprörd chef. Det finns egentligen inga begränsningar. Du väljer vilka situationer du vill öva.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Svåra samtal
  • Kundmöte
  • Pitch

Läs mer om Kommunikationslabbet ⟶