Bemötande – kurser

Vi genomför alla våra kurser internt för dig och dina kollegor. Några av kurserna ges också som öppna kurser på fasta datum. I alla kurser ingår möjlighet att få diskutera och öva. Kurserna nedan kan du boka till din arbetsplats – och om du önskar blanda innehåll från flera kurser så går det i regel utmärkt.

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 20 personer | Boka ⟶

Arbetsgruppen och kommunikationen

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

kommunikationslabbet

Träna samtal mot verkliga aktörer

I Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga samtalssituationer mot våra aktörer. Vi kan vara din svåraste kund, en knepig medarbetare eller en upprörd chef. Det finns egentligen inga begränsningar. Du väljer vilka situationer du vill öva.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Svåra samtal
  • Kundsamtal