Bemötande – kurser

Är ni en arbetsgrupp, kollegor eller chefer som vill ni gå lite mer på djupet? Vill ni ha möjlighet att diskutera, ställa frågor och arbeta praktiskt? Då passar en kurs bäst.

Alla kurser går att beställa internt till din arbetsplats. Vissa kurser ges som virtuella eller som öppna kurser på fasta datum. Om ni vill ha råd och inspiration utan praktiska övningar: titta närmare på våra föreläsningar.

Teamet och kommunikationen

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag | Grundnivå | Max 30 personer | Boka ⟶

Det svåra samtalet i praktiken

Kursdag med fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Om utmaningar och hinder för god kommunikation och handfasta…

1 dag | Grundnivå | Max 14 personer | Boka ⟶

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

2 dagar | Mellannivå | Max 18 deltagare | Boka ⟶

Bemötande av patienter och närstående för läkare

Ett respektfullt och empatiskt bemötande och en tydligt kommunikation inom vården har stor betydelse för vårdkvaliteten och patienters och anhörigas tillit. Som läkare ställs du dagligen inför en rad kommunikativa…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

kommunikationslabbet.SE

Träna mot verkliga aktörer

I Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Vi kan vara din svåraste kund, en knepig medarbetare eller en upprörd chef. Det finns egentligen inga begränsningar. Du väljer vilka situationer du vill öva.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Svåra samtal
  • Kundmöte
  • Pitch

Läs mer om Kommunikationslabbet ⟶