Bemötande

Ett gott bemötande minns vi länge, ett dåligt glömmer vi aldrig. Vi hjälper er att bemöta bättre. I Kommunikations­labbet® kan ni träna knepiga situationer mot verkliga aktörer.

bemÖtande

Föreläsningar

Vill ni ha en gemensam upplevelse? Vill ni påbörja arbetet med att höja kompetensen inom bemötande? Vill ni ha ett matnyttigt, underhållande och inspirerande inslag till personaldagen? Då passar en föreläsning bäst. Gruppen kan vara i princip hur stor som helst och vi arbetar mest från scenen men det brukar också bli några samtal i publiken.

Här hittar du alla föreläsningar ⟶

bemÖtande

Kurser

Är ni en arbetsgrupp, kollegor eller chefer inom samma organisation som vill ni gå lite mer på djupet? Vill ni öva och arbeta praktiskt? Då passar våra kurser bäst. Här arbetar vi i mindre grupper och möjligheten är stor för deltagarna att få arbeta med sina frågor. Många av våra kurser går också att genomföra helt eller delvis digitalt.

Här hittar du alla kurser ⟶

"Det räcker inte att prata om bemötande – man måste öva."

bemÖtande

Utbildningsprogram

Vill ni göra en större satsning under en lite längre tid för att verkligen höja kompetensen? Då passar ett utbildningsprogram bäst. Här skräddarsyr vi en kombination av olika insatser, föreläsningar och kurser efter era behov.

Här hittar du exempel på utbildningsprogram ⟶

kommunikationslabbet.SE

Träna mot verkliga aktörer

I Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Vi kan vara din svåraste kund, en knepig medarbetare eller en upprörd chef. Det finns egentligen inga begränsningar. Du väljer vilka situationer du vill öva.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Svåra samtal
  • Kundmöte
  • Pitch

Läs mer om Kommunikationslabbet ⟶

Relaterade nyheter

Varken P-lasse eller P-lisa

När vi mötte det kommunala parkeringsbolaget kom diskussionen osökt in på frågan om vad vi kallar en manlig p-lisa. ”P-lasse”, sa någon skämtsamt – men sedan kom svaret: ”Vi kallar…

Bemötande

Läs mer ⟶

Samtalsträning är vägen framåt

Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal.

Bemötande

Kommunikationslabbet

Läs mer ⟶

Tvådagarskurs för läkare i kommunikation och bemötande

Under två intensiva dagar i Stockholm genomförde Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren den öppna kursen Kommunikation och bemötande för läkare. I fokus stod förmågan att bemöta och samtala med…

Bemötande

Kommunikationslabbet

Läs mer ⟶