Som i verkligheten – fast med stoppknapp
Vår metod Kommunikationslabbet® – att träna din yrkesroll i realistiska scenarier mot aktörer – är ett oerhört effektivt sätt att träna på kommunikationsfärdigheten. Kommunikationslabbet® är färdighetsträning inom kommunikation och ledarskap.
Vad vill ni öva?
I Kommunikationslabbet® tränar du på knepiga kommunikationssituationer hämtade ur din egen vardag på jobbet. Det kan handla om träning i bemötande i ett samtal med en person eller att leda ett möte eller framföra ett budskap inför flera personer.
NI övar mot oss – och med oss
Vi utgår från vad ni behöver öva. Ni kan till exempel vara chefer som vill träna på medarbetarsamtal, ni kan arbeta med service och önskar öva kundbemötande eller arbeta inom vården och vill träna patientbemötande. Ni tränar mot våra aktörer.
Vi kan också ge råd och handfast regi när du repeterar inför en utmanande dragning eller ska hålla ett viktigt möte, som du vill träna delar ur. Då är vi din regissör eller agerar utmanande mötesdeltagare.
Vi sätter upp övningssituationen
Vi sätter samman ett träningstillfälle som blir så likt verkligheten som möjligt. Omfattningen på upplägget anpassas efter era önskemål. Vi kan också vara en del i en kurs eller annat upplägg som ni har satt samman. Färdighetsträningen – med återkoppling kring vad som fungerade väl i samtalet – kan förstås också kombineras med teoretiska avsnitt kring t ex samtalsteknik.
När vi övar bemötande sker ofta själva övningen inför de övriga deltagarna, andra gånger följer gruppen samtalet vid en monitor i ett rum bredvid (som på Södersjukhuset nedan). Bild: Göran Ekeberg
Hör av dig med din fråga via kontaktformuläret här intill, så ser vi hur vi kan hjälpa just er.
Några exempel
Alla typer av situationer går att öva. Berätta vad du vill ha hjälp med så sätter vi upp övningstillfället åt er.
Vi tränar chefer i konsten att genomföra medarbetarsamtal eller andra typer av relevanta samtal mellan chef och medarbetare.
Vi tränar medarbetare och vårdpersonal i konsten att föra viktiga samtal, t. ex. att lämna svåra besked.
Vi tränar säljare eller annan personal att genomföra kundmöten via Teams/Zoom eller telefon.
Vi ger dig råd och regi när du tränar din presentation.
FLER Exempel
I vår nyhetsbank hittar du fler exempel.