Kursen passar…

grupper av chefer, ledare och t.ex. personal inom vård och omsorg, där svåra samtal då och då ingår i arbetsuppgifterna. Vilka typer av samtal vi tränar bestämmer vi tillsammans med dig som uppdragsgivare. Det kan vara samtal med klienter, kunder, patienter eller handla om intern kommunikation. Tonvikten denna kursdag ligger på den praktiska träningen.

Du lär dig

  • att bli en mer medveten kommunikatör
  • mer om dina vanor och dina roller
  • förbereda svåra samtal
  • två förhållningssätt till kommunikation – acceptans och blockering
  • att lyssna aktivt
  • hur du ger och tar kritik
  • att hantera tystnad, aggressivitet eller sorg i ett samtal

Förberedelser

Inga förberedelser krävs.

Utbildare

Camilla Rönngren

Camilla Rönngren är föreläsare, aktör och utbildare i kommunikation och svåra samtal. Hon arbetar främst med Kommunikationslabbet®. Camilla har dramapedagogexamen samt studier i psykologi och teatervetenskap vilka hon senare kompletterat med…

Lär känna Camilla ⟶

Fredrik Mattsson

Fredrik Mattsson är föreläsare, utbildare och rådgivare inom kommunikation. Fredrik föreläser om bemötande, mötesledning och presentationsteknik. Han utbildar också i svåra samtal i vårt Kommunikationslabbet® och arbetar med personlig talarträning och…

Lär känna Fredrik ⟶

Mia Peterson

Mia Peterson är föreläsare, rådgivare, coach och aktör. Hon arbetar med Kommunikationslabbet® . Mia är stationerad i Uppsala. Mia har en fil. kand. i dramapedagogik samt studier i genusvetenskap, organisationspedagogik och ledarskapsutbildningar som UGL,…

Lär känna Mia ⟶

Kostnadsfri förfrågan

Med detta formulär kan du göra en kostnadsfri förfrågan om vad det skulle kosta att boka kursen nedan till din arbetsplats. Du är också varmt välkommen att ringa oss på 031 743 34 40 så hjälper vi dig.


MejlTelefon



Andra kurser inom bemötande

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1-2 dagar | Max 18 deltagare | Boka ⟶

Bemötande av patienter och närstående för läkare

Ett respektfullt och empatiskt bemötande och en tydligt kommunikation inom vården har stor betydelse för vårdkvaliteten och patienters och anhörigas tillit. Som läkare ställs du dagligen inför en rad kommunikativa…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶

Öppen kurs

Bemötande på jobbet

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag: 30% gruppövningar | Max 30 personer | Boka ⟶