
Artikel om storytelling
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
I ett av terminens sista uppdrag var Ordrums Erik Mattsson hos Stockholm School of Economics Executive Education:
Jag har stått i många telefonkiosker genom åren. Nu känns det som i en gammal film att plötsligt kliva in i en igen. När jag nu stod där mindes jag oron. Oron att mynten skulle ta slut. Oron över allt jag inte skulle få sagt. Och sedan den snabba språngmarschen till tobakisten på hörnet för att växla till sig fler mynt.
Det är många år sedan nu. Tekniken utvecklades: mynten ersattes av telefonkort, nummerskivan blev knappar – och sedan hade alla plötsligt en mobiltelefon. Telefonkioskerna, som stått på varje torg, försvann för gott.
Men det finns sådant som ändras ytterst långsamt, somligt kanske inte alls. Ledarskap handlar ännu om att skapa förtroende, att kunna förmedla tydliga budskap med passion och auktoritet. Det kokar ner till beteende. Om att stå och att gå. Om ansiktsuttryck. Och mest av allt handlar det om självmedvetenhet och att faktiskt våga be om feedback.
Det blev många skratt och det visades mycket mod på vårens sista ”Chef och ledare”. Tack för förtroendet att vi fick hålla workshop på temat ”Att fånga sin publik”. Och tack Johan Nordlund för det excellenta programledandet.
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
Hur du använder ditt kroppsspråk och dina ansiktsuttryck är avgörande för hur du uppfattas. Hur uppfattas du, kanske uppfattas du inte som du tror? Det finns inget som säger att…
Ordrums Erik Mattsson pratade bemötande via video för kundtjänstpersonal under årets upplaga av Enghousedagarna. I år komprimerades dagarna till en halvdag – men vad gjorde väl det när det var…