
400 psykologer
I en tid av ständig jämförelse och med hela världen i våra mobiltelefoner ökar vår egen osäkerhet. Vi tror inte att vi har kompetens, vi tror inte att vi duger…
Hur kommunicera externt och internt, var den övergripande frågan. Hur bemöta kritik per telefon, var en av de underliggande praktiska frågorna. Ordrums Camilla och Fredrik arbetade nyligen med en grupp i offentlig sektor som behöver kunna konsten att bemöta folk professionellt också när inringaren är i affekt. Det föreläste vi om och tränade i den form vi kallar kommunikationslabbet – i scenarier från deras egen verksamhet, där gruppen själv får träna. Och det föll onekligen väl ut: “Man kunde identifiera sig och ta till sig”, “Budskap som framfördes på ett mycket bra sätt”, “Kompetenta föreläsare”, “Lättapplicerat på verksamheten”, “Kulroligt med rollspelen”, “Betyg: stort A”, “Professionellt – sakligt men roligt”, “Inspirerande”, “Rolig föreläsningsform”, “Bra verktyg för framtiden”, “MYCKET BRA!”, var några av de skriftliga kommentarerna efteråt. Tack snälla, säger vi. Att kommunicera är en färdighet. Och färdigheter kan man träna. Och träna kan vara ganska kul.
I en tid av ständig jämförelse och med hela världen i våra mobiltelefoner ökar vår egen osäkerhet. Vi tror inte att vi har kompetens, vi tror inte att vi duger…
En moderators uppdrag är att få andra att synas. Allt handlar om att hjälpa alla på scenen att komma till sin rätt så att det blir en bra upplevelse för…
Tillsammans med Michael Wolf, vd Swedbank, och Soledad Grafeuille, strateg på arbetsförmedlingen, talade Erik Mattsson till 600 ungdomar under ett helt unikt evenemang som genomfördes i Karlstad den 22 mars.