
LADDA NED: Hur skriver man ett mötesprotokoll?
Vad krävs av ett vettigt protokoll? Vad måste vara med? Vad kan hoppa över? Och hur gör man protokollet användbart utan att det tar alltför lång tid att skriva.
I allt fler yrken förväntas du kunna berätta om det du gör på ett intresseväckande vis. Om du kan något så utgår omvärlden från att du också kan tala om det du kan, trots att detta faktiskt är två helt olika saker. Dock finns det hopp. Med träning och med goda råd kan vi alla bli duktiga presentatörer. Den 7/11 är det dags för bokrelease för nya Talarkokboken med MySpeaker hos Digitalstudion.
Vad krävs av ett vettigt protokoll? Vad måste vara med? Vad kan hoppa över? Och hur gör man protokollet användbart utan att det tar alltför lång tid att skriva.
En av vårens roligare kurslokaler finns på Uppsala Universitet. Som ett rymdskepp som landat i en hangar ser den ut, den interaktiva undervisningslokalen. Ordrum gläder sig åt att inför hösten…
Hur skriver du så att andra vill läsa? Det är ett ständigt aktuellt ämne på de flesta arbetsplatser. Ett mellanstort företag med verksamhet både i Stockholm och Göteborg kickstartade höstterminen…