
Klädkod för möten
En vanlig orsak till att möten går snett är att vi har olika uppfattningar om vad som förväntas av oss som deltagare. Om vissa har förberett sig till tänderna medan…
Det är en utmaning att leda samtal – att ge feedback, att tackla motstånd och hantera konflikter – men det går att träna sin förmåga. Det är just därför vår kurs i Samtalsmetodik för chefer är både teoretisk och praktisk. Och när deltagarna skriver så här i utvärderingarna blir vi förstås både glada och upprymda och övertygade om att fler kan ha glädje av vår kurs: “En av de bästa utbildningar jag varit på, där upplägget var mycket bra […] tydlig och lättförståelig”, “Ett typexempel för proffsigt och modernt sätt att förpacka på! Inspirerande! Bra med varvning av teori och övningar. Engagerande föreläsare. Samspelet mellan föreläsare – deltagare, samt även alla deltagare emellan” och “Totalt över all förväntan. Kursen var mitt i prick! Ni är underbara! Bra jobbat! Härligt med alla skratt <3″ Läs mer om kursen på denna hemsida under BEMÖTANDE – Kurser.
En vanlig orsak till att möten går snett är att vi har olika uppfattningar om vad som förväntas av oss som deltagare. Om vissa har förberett sig till tänderna medan…
Möteskokboken I, som utkom första gången 2009 har nu kommit i en nyutgåva. Boken, som är skriven av Anna Jöborn och Erik Mattsson, handlar om grunderna för det lyckade mötet och…
Att kommunicera i skrift ingår som arbetsuppgift i de flesta yrken och intresset var stort när Ordrums Fredrik Mattsson höll heldagskurs i konsten att skriva så att andra vill läsa. Vem är…