Fantastiskt bemötande i Enköping
Under två dagar föreläste Erik Mattsson för 900 av vård- och omsorgsförvaltningens personal inom Enköpings kommun. Temat var bemötande – såväl inom teamet som i relation till brukare/kunder och klienter.
Hur göra våra möten mer effektiva, tydliga och givande? Det är en fråga som många arbetsplatser skulle må bra av att ställa sig. Göteborgs universitetsbibliotek har under en tid arbetat målinriktat för att gå från ord till handling i den frågan. Ordrums Fredrik Mattsson har fått äran att vara en del i det arbetet och träffade under fyra tillfällen i slutet av 2018 personal från flera universitetsbiblioteksfilialer för att föreläsa kring utmaningar och praktiska vägar för att göra dessa mötesutmaningar till möjligheter. Arbetet är en tvåstegsraket och efter dessa fyra tillfällen kommer Fredrik att träffa gruppen för ett uppföljande tillfälle. Vi talar om mötesledarens praktiska ledarskap men också om mötesdeltagarnas kollektiva ansvar, om mötesmetoder och tillvägagångssätt. Anslaget på bilden satt lyckligtvis inte i möteslokalen utan utanför lunchrummet. Se mer under ordrum.se/effektiva-moten
Under två dagar föreläste Erik Mattsson för 900 av vård- och omsorgsförvaltningens personal inom Enköpings kommun. Temat var bemötande – såväl inom teamet som i relation till brukare/kunder och klienter.
I det gamla posthuset med sitt runda golv var morgonens tema “Kommunikation – lättare sagt än gjort” – och det är det ju. Dock finns det fantastiska kommunikationsverktyg och några…
På uppdrag av Kunskapsgruppen höll Ordrums Fredrik Mattsson en heldagsutbildning för den statliga myndigheten Konstnärsnämndens personal. Temat var konsten att leda möten och gruppen fick arbeta praktiskt kring hur man…