Målgrupp & användning
Alla chefer, ledare – och andra mötesledare – som vill göra sina hybrida och digitala möten effektivare och mer interaktiva.
Ur innehållet
HUR SKAPAS DET MENINGSFULLA MÖTET? • Vad behöver du tänka på? • Så bäddar du för ett bra möte redan i mötesinbjudan
MÖTETS FÖRUTSÄTTNINGAR • Hur kan man resonera kring mötets syfte och mål? • Vilken mötestyp (fysisk, digital eller hybrid) är lämplig för vilka syften? • Lokalen, tid och möbleringen • Formalitetsnivåer – mötets dresscode • Hur hanterar vi kulturella olikheter?
MÖTETS AKTÖRER • Vem är mötesledare och hur ser hens mandat ut? • Vilka är mötesdeltagarna och vet de varför de är kallade till mötet? • Vilka andra aktörer kan behövas?
MÖTETS DESIGN • Hur planerar du upplägget? • Hur bygger du flexibelt när det krävs • Mötesmetoder – tekniker för att samtala, involvera, inspirera, bearbeta och värdera
MÖTESLEDARROLLEN • Ditt ansvar som ledare och mötesledare • De två rollerna: mötesledare och presentatör
MÖTESREGLER • Vilka regler krävs för att olika möten ska fungera?
UPPFÖLJNING • Hur säkerställa att deltagarna fått med sig det de skulle? • Hur avsluta? • Hur följa upp?
VÄGEN FRAMÅT • Hur skapar vi en bättre möteskultur och struktur?
Föreläsare
Fredrik Mattsson
Fredrik Mattsson är föreläsare, utbildare och rådgivare inom kommunikation. Fredrik har lång erfarenhet av att utbilda arbetsgrupper i bemötande, mötesledning och presentationsteknik – och praktisk träning i svåra samtal i…
Lär känna Fredrik ⟶
Erik Mattsson
Erik Mattsson grundade Ordrum 1996. Han är verksam som föreläsare, moderator och utbildare i kommunikation. Erik har utvecklat ett antal metoder och material för kommunikationsträning. Han har skrivit…
Lär känna Erik ⟶