Kursen passar…

såväl för en hel arbetsgrupp, en ledningsgrupp eller en grupp chefer. Kursen går också med fördel att använda som teambuilding för en nyskapad grupp eller för en grupp som vill ha en gemensam nystart.

Du lär dig

  • hur ni samarbetar bättre i gruppen (praktisk gruppövning)
  • hur ni tydliggör oskrivna regler och skapar en bättre gruppkultur (praktisk gruppövning)
  • hur ni hanterar destruktiv kommunikation
  • dialogmetoder för att förbättra kommunikationen
  • hur ni skapar ett tränande klimat i gruppen

Dokumentation

Deltagarna får tillgång till webbsidor som sammanfattar seminariet.

Förberedelser

Inga förberedelser krävs.

Sagt om kursen

”Väldigt underhållande – många skratt. Bra uppgifter – lärorikt”
”Alla var delaktiga och de som ville fick komma tilltals”
”Jag kommer att minnas mycket av denna dag p g a att jag skrattat så mycket att det gör ont i käkarna”

Utbildare

Fredrik Mattsson

Fredrik Mattsson är föreläsare, utbildare och rådgivare inom kommunikation. Fredrik har lång erfarenhet av att utbilda arbetsgrupper i bemötande, mötesledning och presentationsteknik – och i svåra samtal i Ordrums Kommunikationslabbet®.

Lär känna Fredrik ⟶

Erik Mattsson

Erik Mattsson grundade Ordrum 1996. Han är verksam som föreläsare, moderator och utbildare i kommunikation. Han har skrivit Talarkokboken, Möteskokboken 1 & 2,…

Lär känna Erik ⟶

    Kostnadsfri förfrågan

    Med detta formulär kan du göra en kostnadsfri förfrågan om vad det skulle kosta att boka kursen nedan till din arbetsplats. Du är också varmt välkommen att ringa oss på 031 743 34 40 så hjälper vi dig.


    MejlTelefon


    Andra kurser inom bemötande

    Det svåra samtalet i praktiken

    Kursdag med fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Om utmaningar och hinder för god kommunikation och handfasta…

    1 dag | Fysisk kurs | Max 14 pers  | Boka ⟶

    Samtalsmetodik för chefer

    I kursen ger vi dig konkreta samtalsverktyg att använda i olika typer av samtal. Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge svåra besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa…

    1–2 dagar | Fysisk kurs | Max 18 pers  | Boka ⟶

    Bemötande av patienter och närstående för läkare

    Ett respektfullt och empatiskt bemötande och en tydligt kommunikation inom vården har stor betydelse för vårdkvaliteten och patienters och anhörigas tillit. Som läkare ställs du dagligen inför en rad kommunikativa…

    1 dag | Fysisk kurs | Max 30 pers  | Boka ⟶