Bemötande

Ett gott bemötande minns vi länge, ett dåligt bemötande glömmer vi aldrig. I vår simulator – Kommunikations­labbet® – kan ni träna knepiga situationer mot verkliga aktörer. Vi hjälper er att bemöta bättre.

Föreläsningar

Vill ni ha en gemensam upplevelse? Vill ni påbörja arbetet med att höja kompetensen inom bemötande? Vill ni ha ett matnyttigt, underhållande och inspirerande inslag till personaldagen? Då passar en föreläsning bäst. Gruppen kan vara i princip hur stor som helst och vi arbetar mest från scenen men det brukar också bli några samtal i publiken.

FÖRELÄSNINGAR/ WEBBINARIUM inom bemötande ⟶

Kurser

Är ni en arbetsgrupp, kollegor eller chefer inom samma organisation som vill ni gå lite mer på djupet? Vill ni öva och arbeta praktiskt? Då passar våra kurser bäst. Här arbetar vi i mindre grupper och möjligheten är stor för deltagarna att få arbeta med sina frågor. Många av våra kurser går också att genomföra helt eller delvis digitalt.

KURSER inom bemötande ⟶

Program

Vill ni göra en större satsning under en lite längre tid för att verkligen höja kompetensen? Då passar ett utbildningsprogram bäst. Här skräddarsyr vi en kombination av olika insatser, föreläsningar och kurser efter era behov.

PROGRAM inom bemötande ⟶

Vad är härskartekniker?

Här finns våra några filmer som illustrerar Berit Åhs välkända härskartekniker. Håll till godo!

MER OM HÄRSKARTEKNIKER ⟶

kommunikationslabbet.SE

Träna mot verkliga aktörer

Med hjälp av vår metod Kommunikationslabbet® kan du träna knepiga kommunikationssituationer mot våra aktörer. Utifrån era önskemål och behov utformar vi samtalscase av den typ ni har i er verksamhet. Med hjälp av dessa får du träna på de typer av samtal som är relevanta för din arbetsvardag – vi agerar motparten på ett verklighetsnära sätt (t ex medarbetaren, patienten eller kunden). Färdighetsträning i praktiken – med möjlighet att få feedback. Upplägget kan kombineras med föreläsning eller annan typ av interaktiva inslag.

Några exempel

  • Medarbetarsamtal
  • Lämna svårt besked
  • Kundmöte
  • Pitch

VAD ÄR KOMMUNIKATIONSLABBET® ⟶

Relaterade nyheter

Slipa dina kunskaper i konsten att leda samtal

Det är en utmaning att leda samtal – att ge feedback, att tackla motstånd och hantera konflikter – men det går att träna sin förmåga. Det är just därför vår…

Bemötande

Läs mer ⟶

Tid för återhämtning

Nu tid för återhämtning, att släppa alla måsten och tillåta oss att tänka på just ingenting. I stillheten och kravlösheten kan nya tanka gro – eller ingenting hända. Ingen dag…

Presentationsteknik

Effektiva möten

Bemötande

Läs mer ⟶

Du är någon annans arbetsmiljö

Att en väl fungerande kommunikation är grunden för en väl fungerande arbetsgrupp är ingen nyhet. Ändå behöver vi ständigt påminna oss om detta och ägna tid och finna vägar för…

Bemötande

Läs mer ⟶