
TIPS: Hur genererar man idéer?
Identifiera en fråga du vill ha svar på, exempelvis: ”Hur kan vi bli bättre på service?” Vänd därefter frågan till dess motsats: ”Hur kan vi bli sämre på…
I samarbete med Dagens Medicin utbildning höll Ordrums Camilla Rönngren och Fredrik Mattsson heldagsutbildningen ”Bemötande av patienter och närstående för läkare” på Näringslivets hus i Stockholm. Under denna utbildning arbetade vi med vad ett respektfullt och empatiskt bemötande innehåller. Hur ser ett gott bemötande ut i praktiken? Vad betyder kroppsspråk, röst, attityd och vad du säger? Fokus under dagen låg på att träna bemötande, det vi kallar Kommunikationslabbet, utifrån ett antal typfall.
”Bra struktur och inspirerande kursledare. Mycket bra!”, ”Bra teoretiska grunder och fördjupning genom träning”, ”Mycket bra! Kommer att rekommendera kursen på min arbetsplats!” och ”Kursledarna var otroligt bra” stod det i några av utvärderingarna. Tack för förtroendet. Den 22 april 2020 gör vi kursen på nytt i Dagens Medicin Utbildnings regi.
Identifiera en fråga du vill ha svar på, exempelvis: ”Hur kan vi bli bättre på service?” Vänd därefter frågan till dess motsats: ”Hur kan vi bli sämre på…
Tack alla ni som besökte oss och välkomna tillbaka nästa år. Då har vi med oss vår nya bok: Skrivarkokboken.
Agneta Olssons uppdrag som förberedande vd på Ordrum är nu i mål. Vi tackar och bockar för två fantastiska år. Nu är hemsidan på plats byggd på vår nya grafiska…