Advokaten och retoriken
För en advokat är retoriken central, såväl i mötet med klienten i rättssalen som i mötet med affärskunden. Vi på Ordrum är därför glada över att få fortsätta arbetet med…
Hur kommunicera externt och internt, var den övergripande frågan. Hur bemöta kritik per telefon, var en av de underliggande praktiska frågorna. Ordrums Camilla och Fredrik arbetade nyligen med en grupp i offentlig sektor som behöver kunna konsten att bemöta folk professionellt också när inringaren är i affekt. Det föreläste vi om och tränade i den form vi kallar kommunikationslabbet – i scenarier från deras egen verksamhet, där gruppen själv får träna. Och det föll onekligen väl ut: ”Man kunde identifiera sig och ta till sig”, ”Budskap som framfördes på ett mycket bra sätt”, ”Kompetenta föreläsare”, ”Lättapplicerat på verksamheten”, ”Kulroligt med rollspelen”, ”Betyg: stort A”, ”Professionellt – sakligt men roligt”, ”Inspirerande”, ”Rolig föreläsningsform”, ”Bra verktyg för framtiden”, ”MYCKET BRA!”, var några av de skriftliga kommentarerna efteråt. Tack snälla, säger vi. Att kommunicera är en färdighet. Och färdigheter kan man träna. Och träna kan vara ganska kul.
För en advokat är retoriken central, såväl i mötet med klienten i rättssalen som i mötet med affärskunden. Vi på Ordrum är därför glada över att få fortsätta arbetet med…
Vi har samlat några av våra bästa tips för att göra dina möten effektivare. Se mer på vår sida med praktiska tips.
I ett projekt under hösten på uppdrag av Trygghetsrådet (TRS) erbjuder vi digital kompetensutveckling på temat digitala och hybrida möten. Organisationer som är anslutna till TRS har möjlighet att delta…