Bedövande bemötande hos tandläkaren
Att vara en bra tandläkare handlar inte bara om att vara en hejare på rotfyllning och att bedöva patienter. Det handlar i stor utsträckning också om att vara skicklig på…
Jon Forssell medverkade som föreläsare och workshopledare vid kick-off och planeringsdagar för både HR-avdelningen (i augusti) och Avdelningen för Kommunikation & Samverkan (i januari) vid Örebro universitet. Digital interaktivitet var, som alltid när Jon, en del av mötet. För HR handlade det om att omsätta universitetets nya vision i aktiviteter och beteenden och för Kommunikation & Samverkan att skapa klarhet i syfte, målgrupper och utvärderingsstrategier för centrala aktiviteter under första halvåret 2019 samt att utveckla processmål för bättre, mer effektiva möten.
Att vara en bra tandläkare handlar inte bara om att vara en hejare på rotfyllning och att bedöva patienter. Det handlar i stor utsträckning också om att vara skicklig på…
Ett bra tal är som ett samtal, en känsla av dialog som uppkommer mellan talaren och publiken. Dialogen kan uppkomma i ett möte mellan två personer, såväl som i ett…
Du måste tala om ”elefanten i rummet” – det stora som alla vet men inte vill tala om. Men gör du det så blir det kolossala djuret med ens så…