Artikel om storytelling
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
Ett grundläggande förtroende mellan gruppmedlemmarna är ett måste för att ett möte ska bli meningsfullt. Men hur skapa förtroende? Ett sätt att titta närmare på vad som bygger förtroende och tillit är att göra en uppdelning mellan det vi kan kalla personligt och professionellt förtroende. Det förtroende som skapas genom vår professionella expertis bygger på sådant som att vara pålitlig och kunnig i sin yrkesroll. Det förtroende som är personligt skapas genom ens privata relationer. Olika kulturer tillmäter dessa olika värde. Den kulturella kontexten i en grupp kan också handla om olika syn på hierarki, grupplojalitet och turtagning. Läs mer i den nyligen utkomna Möteskokboken 3.
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
I en tid av ständig jämförelse och med hela världen i våra mobiltelefoner ökar vår egen osäkerhet. Vi tror inte att vi har kompetens, vi tror inte att vi duger…
Under två dagar har vi haft nöjet att arbeta med årets omgång av Global Graduate Programme på SKF Group: elva unga civilingenjörer som har fått möjlighet att arbeta i 18…