2007: Business Navigators hos IKEA
Under fyra år med start 2007 arbetade vi i de årliga programmet Business Navigator hos IKEA. Vi bidrog med en heldag på temat kommunikation. Som business navigator är uppdraget både…
Ett grundläggande förtroende mellan gruppmedlemmarna är ett måste för att ett möte ska bli meningsfullt. Men hur skapa förtroende? Ett sätt att titta närmare på vad som bygger förtroende och tillit är att göra en uppdelning mellan det vi kan kalla personligt och professionellt förtroende. Det förtroende som skapas genom vår professionella expertis bygger på sådant som att vara pålitlig och kunnig i sin yrkesroll. Det förtroende som är personligt skapas genom ens privata relationer. Olika kulturer tillmäter dessa olika värde. Den kulturella kontexten i en grupp kan också handla om olika syn på hierarki, grupplojalitet och turtagning. Läs mer i den nyligen utkomna Möteskokboken 3.
Under fyra år med start 2007 arbetade vi i de årliga programmet Business Navigator hos IKEA. Vi bidrog med en heldag på temat kommunikation. Som business navigator är uppdraget både…
Vad ser vi egentligen? Ser vi hela bilden? Allt handlar om perspektiv. Sedan mer än 10 år har Ordrum hållit kommunikationskurs för personal inom Uppsala Universitet. 10 år. Det är inte…
Swedac är myndigheten med uppdrag att skapa tillit i samhället. De gör detta genom att ackreditera och kontrollera. De ackrediterar allt från den som kontrollerar hissar till dem som kontrollerar…