Lovord för nya Möteskokboken III
Bibliotekstjänsts lektör Louise Sverud recenserar Möteskokboken III av Erik Mattsson och Pia Moberg Ph.D. (BTJ-häftet nr 10, 2023) och ger betyget mycket bra i sin recension. ”Med sin…
Vet du hur du uppfattas?
För de flesta av oss är detta en av de allra viktigaste frågorna. Och i regel har vi ingen aning. Vi hoppas att vi uppfattas på det sätt vi önskar, men det är långt ifrån säkert.
Vi brukar säga att magkänslan är en dålig guide särskilt när det handlar om att förstå hur andra uppfattar oss. Att känna sig på ett vis är ingen garanti för att uppfattas på just det viset.
Det är därför vi behöver feedback. Och om den som ger feedbacken verkligen vill understryka att det handlar om att hjälpa den andre att utvecklas kan man istället tala om feedforward:
Ett företag som verkligen tar detta på allvar är SAM Nordic! Tack för att vi fick besöka er nordiska konferens!
Bibliotekstjänsts lektör Louise Sverud recenserar Möteskokboken III av Erik Mattsson och Pia Moberg Ph.D. (BTJ-häftet nr 10, 2023) och ger betyget mycket bra i sin recension. ”Med sin…
Jobbhösten är igång och vi ser fram emot kommunikationsutbildningar med bland andra SKF Group, Uppsala University,…
Omkring 200 personer från hela landet deltog då Kommunal anordnade ombudsmannakonferens i mitten av november. Ombudsmännens uppdrag, utmaningar och utveckling stod på agendan och förutom interna inslag bidrog också bland…