
En mästare i bemötande
I sisådär två decennier har vi arbetat med överläkare Anders Dahlström på Södersjukhuset, en högt älskad barnläkare som hållit i sjukhusets kurser i bemötande och viktiga samtal för ST-läkare m…
Vet du hur du uppfattas?
För de flesta av oss är detta en av de allra viktigaste frågorna. Och i regel har vi ingen aning. Vi hoppas att vi uppfattas på det sätt vi önskar, men det är långt ifrån säkert.
Vi brukar säga att magkänslan är en dålig guide särskilt när det handlar om att förstå hur andra uppfattar oss. Att känna sig på ett vis är ingen garanti för att uppfattas på just det viset.
Det är därför vi behöver feedback. Och om den som ger feedbacken verkligen vill understryka att det handlar om att hjälpa den andre att utvecklas kan man istället tala om feed-forward.
Ett företag som verkligen tar detta på allvar är SAM Nordic! Tack för att vi fick besöka er nordiska konferens!
I sisådär två decennier har vi arbetat med överläkare Anders Dahlström på Södersjukhuset, en högt älskad barnläkare som hållit i sjukhusets kurser i bemötande och viktiga samtal för ST-läkare m…
Ordrums Fredrik Mattsson porträtteras i veckan i en stort uppslagen artikel i Uppsala Nya Tidning. Här finns hela artikeln.
Ordrum har under hösten vid fyra tillfällen arbetat med ST-läkare i Skåne, i vackra Falsterbo och Simrishamn. Ämnet har varit konsten att kommunicera, främst kopplat till läkarnas pedagogiska förmåga. Hur…