
Artikel om storytelling
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
Norstedts förlagsgrupp grundades redan 1823 och ger årligen ut cirka 500 böcker, från poesi och deckare till pekböcker och romaner för unga vuxna. Under september höll Erik Mattsson en digital utbildning kring konsten att hålla effektiva digitala möten. Pandemivåren har förändrat också deras sätt att kommunicera.
På frågan vad deltagarna tagit med sig fanns bland annat: ”Korta mötet! Inled med det viktigaste”, ”Hur viktigt det är med aktiva och förberedda mötesledare”, ”Nyttiga tips på hur man kan göra annorlunda för att öka fokus”, ”Mer postitiv till digitala möten och att de är här för att stanna”.
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
Den 21 november ledde Erik Mattsson för tredje gången SSAB:s ”Inspiration Seminars” och prisutdelning av Swedish Steel Prize. Bland talarna under seminariet, på temat ”Courage”, fanns Alf…
Det är alltid extra roligt när våra material används som kurslitteratur. Grattis till studenterna på Samhälls- och beteendevetenskap 2, 5 hp som läser Erik Mattssons ”Att tala så att andra…