
Slipa dina kunskaper i konsten att leda samtal
Det är en utmaning att leda samtal – att ge feedback, att tackla motstånd och hantera konflikter – men det går att träna sin förmåga. Det är just därför vår…
Under januari månad har Erik Mattsson utbildat ett par hundra av Transportstyrelsens tjänstemän i kommunikation. I seminariet har vi diskuterat den moderna ämbetsmannarollen – och hur man på ett klokt sätt förenar den med myndighetssveriges krav på att uppfattas som en servicegivare.
Frågorna som diskuterats är bland andra: Hur förhåller man sig till sin kund? Hur är man korrekt men samtidigt empatisk? Hur hanterar men starka känslor? Hur kommunicerar man till människor som inte vill förstå? Och sist men inte minst: Hur övar man vidare för att blir ännu bättre i sin ämbetsmannaroll?
Uppdraget genomförs i samarbete med Talarforum – tack för förtroendet!
Det är en utmaning att leda samtal – att ge feedback, att tackla motstånd och hantera konflikter – men det går att träna sin förmåga. Det är just därför vår…
Svenska chefer får förhållandevis goda betyg för sin kommunikation i undersökningen, som genomfördes som enkät under årets bokmässa, i samband med att vi lanserar tre…
Storytelling är en kraftfull teknik. Ibland får vi höra att berättelser fungerar bäst i mjuka sammanhang, men inget kunde vara längre från sanningen. Storytelling är en särskilt bra teknik när…