Tack till Agneta!
Agneta Olssons uppdrag som förberedande vd på Ordrum är nu i mål. Vi tackar och bockar för två fantastiska år. Nu är hemsidan på plats byggd på vår nya grafiska…
Identifiera en fråga du vill ha svar på, exempelvis: ”Hur kan vi bli bättre på service?” Vänd därefter frågan till dess motsats: ”Hur kan vi bli sämre på service?”
– Släpp diskussionen fri och skriv upp förslagen vartefter de kommer upp.
– Gå igenom listan med förslag och ta därefter en liten paus
– Be slutligen deltagarna att för varje förslag på listan försöka hitta ett svar till den ursprungliga frågan, i detta fall ”Hur ska vi bli bättre på service?
Vi kallar metoden ”Tvärtom” och den drar nytta av att det ofta är lättare att finna det negativa än de positiva. Metoden gör också att man kommer runt risken för att det blir stopp i diskussionen med kommentarer som: ”Varför ska vi prata om detta? Vi är väl ganska bra på service redan? Är det kritik mot vårt arbete”.
Läs mer i Möteskokboken (www.moteskokboken.se). Boka en föreläsning eller kurs på ordrum.se/effektiva-moten
Agneta Olssons uppdrag som förberedande vd på Ordrum är nu i mål. Vi tackar och bockar för två fantastiska år. Nu är hemsidan på plats byggd på vår nya grafiska…
Omkring 200 personer från hela landet deltog då Kommunal anordnade ombudsmannakonferens i mitten av november. Ombudsmännens uppdrag, utmaningar och utveckling stod på agendan och förutom interna inslag bidrog också bland…
Under två intensiva dagar i Stockholm genomförde Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren den öppna kursen Kommunikation och bemötande för läkare. I fokus stod förmågan att bemöta och samtala med…