Samarbete med Holmbergs talare
Från och med våren 2009 samarbetar vi med Holmbergs talare i små och stora uppdrag. Tack för förtroendet, säger vi!…
Identifiera en fråga du vill ha svar på, exempelvis: ”Hur kan vi bli bättre på service?” Vänd därefter frågan till dess motsats: ”Hur kan vi bli sämre på service?”
– Släpp diskussionen fri och skriv upp förslagen vartefter de kommer upp.
– Gå igenom listan med förslag och ta därefter en liten paus
– Be slutligen deltagarna att för varje förslag på listan försöka hitta ett svar till den ursprungliga frågan, i detta fall ”Hur ska vi bli bättre på service?
Vi kallar metoden ”Tvärtom” och den drar nytta av att det ofta är lättare att finna det negativa än de positiva. Metoden gör också att man kommer runt risken för att det blir stopp i diskussionen med kommentarer som: ”Varför ska vi prata om detta? Vi är väl ganska bra på service redan? Är det kritik mot vårt arbete”.
Läs mer i Möteskokboken (www.moteskokboken.se). Boka en föreläsning eller kurs på ordrum.se/effektiva-moten
Från och med våren 2009 samarbetar vi med Holmbergs talare i små och stora uppdrag. Tack för förtroendet, säger vi!…
Hur du använder ditt kroppsspråk och dina ansiktsuttryck är avgörande för hur du uppfattas. Hur uppfattas du, kanske uppfattas du inte som du tror? Det finns inget som säger att…
Under hösten talartränar Ordrums Fredrik Mattsson ett stort antal personer. Målet med träningen är att finna vägar att både nå ut – och in – med sitt budskap. Att ta…