
TIPS: Om fackord
När du vill övertyga andra måste du veta något om din publik. Något om var de kommer ifrån, vilka förväntningar de har och vad de har för förkunskaper, till exempel.
INSiDR är ett industridoktorandprojekt, ett samarbete mellan University of Borås, Jönköping University, University of Skövde och flera industripartners bl.a. Ellos, Eton och Gina Tricot. Den 28 oktober var Pia Moberg på Högskolan i Borås för att talarträna doktorandgruppen inför en viktig presentation. Återigen blev det tydligt hur små tips och tricks i verktygslådan verkligen kan göra stor skillnad på kort tid! Och nu har gruppen bättre redskap att hjälpa varandra att växa i talarrollen.
När du vill övertyga andra måste du veta något om din publik. Något om var de kommer ifrån, vilka förväntningar de har och vad de har för förkunskaper, till exempel.
Hur ställer man in Zoom för bästa upplevelse när man deltar i möte och talaren delar skärmen? Så här kan du göra för att anpassa vyn efter dina önskemål. Fler…
Inom försäljning har det digitala mötet gjort det möjligt att lättare få till stånd ett förstamöte med den potentiella kunden. De förändrade förutsättningarna till trots är förstås själva presentationen lika…