1998: Pharmacia & Upjohn
Mellan 1998 och 2001 gjorde vi ett 15-tal uppdrag för det då relativt nyfusionerade Pharmacia & Upjohn. I några av uppdragen tog vi hjälp av Revybolaget (Fredrik Mattsson och Niklas…
Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal. Vilka samtal är utmanande för dig och hur tacklar du dessa? Vilka strategier kan man ha och vilka färdigheter behöver du träna?
Med praktisk träning i realistiska situationer från din verksamhet hjälper vi dig och dina kollegor mot en bättre kommunikation. Bilden ovan från Södersjukhuset där Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren nyligen var för att förbereda en kurs kring ST-läkarens svåra samtal. Läs mer i länken om vad vi kan hjälpa dig med: https://www.ordrum.se/kommunikationslabbet/
Mellan 1998 och 2001 gjorde vi ett 15-tal uppdrag för det då relativt nyfusionerade Pharmacia & Upjohn. I några av uppdragen tog vi hjälp av Revybolaget (Fredrik Mattsson och Niklas…
Under två år med början 1999 deltog vi i ett stort utbildningsprogram inom Uppsala universitet. Målgruppen var universitetsanställda och studenter och fokus låg på retorikträning. Vi samarbetade med John-Bertil Lundén…
Nu när vi börjar få ordning på de tre mötesformerna (fysiskt, digitalt och hybrid) är det dags att se vilken form som är lämplig för vilket syfte. Vi har gjort…