
Advokaten och retoriken
För en advokat är retoriken central, såväl i mötet med klienten i rättssalen som i mötet med affärskunden. Vi på Ordrum är därför glada över att få fortsätta arbetet med…
Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal. Vilka samtal är utmanande för dig och hur tacklar du dessa? Vilka strategier kan man ha och vilka färdigheter behöver du träna?
Med praktisk träning i realistiska situationer från din verksamhet hjälper vi dig och dina kollegor mot en bättre kommunikation. Bilden ovan från Södersjukhuset där Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren nyligen var för att förbereda en kurs kring ST-läkarens svåra samtal. Läs mer i länken om vad vi kan hjälpa dig med: https://www.ordrum.se/kommunikationslabbet/
För en advokat är retoriken central, såväl i mötet med klienten i rättssalen som i mötet med affärskunden. Vi på Ordrum är därför glada över att få fortsätta arbetet med…
Hur du använder ditt kroppsspråk och dina ansiktsuttryck är avgörande för hur du uppfattas. Hur uppfattas du, kanske uppfattas du inte som du tror? Det finns inget som säger att…
Du måste tala om ”elefanten i rummet” – det stora som alla vet men inte vill tala om. Men gör du det så blir det kolossala djuret med ens så…