Samtalsträning är vägen framåt
Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal.
Förmågan att kommunicera tydligt, korrekt och på ett sätt så att andra vill lyssna är en utmaning i snart sagt alla typer av branscher och verksamheter. Att praktiskt öva den förmågan var temat då Ordrums Fredrik Mattsson fick äran att arbeta med företrädare för en grupp specialister från Göteborg, Malmö och Stockholm inom områden som puts och tegel hos Brukspecialisten.
Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal.
I början av oktober höll primärvården inom Västra Götalandsregionen en forskningskonferens på temat hur man kan konkret kan effektivisera verksamheten. På scenen fanns forskare som på olika sätt tittat på…
Vårens kurs Certifierad CTO i regi av Ny Teknik Education är igång. Vi är väldigt glada att få vara med på ett litet hörn med en modul kring presentationsteknik.