Månadens Ordrum – 6. Storytelling
I månadens Ordrum denna gång talar vi storytelling. Håll till godo!
De viktiga samtalen – oavsett om de sker digitalt eller fysiskt i samma rum – måste vi träna för att bli bättre på. Det är i övningen vi upptäcker våra utmaningar och våra styrkor. Med hjälp av reflektion och återkoppling kan vi upptäcka och stärka det som fungerar och finna nya beteenden och strategier när något fungerar mindre bra. Här bild från årets nationella CEPS-möte (koncept för patientsimulering i Sverige) på Södersjukhuset i Stockholm i oktober, då Camilla Rönngren och Fredrik Mattsson gav en minikurs i det svåra samtalet inför vårdpersonal från hela landet. Nedan en länk där du kan läsa mer om hur vi kan jobba med kommunikationsträning.
I månadens Ordrum denna gång talar vi storytelling. Håll till godo!
Hur du använder ditt kroppsspråk och dina ansiktsuttryck är avgörande för hur du uppfattas. Hur uppfattas du, kanske uppfattas du inte som du tror? Det finns inget som säger att…
Sedan 2024 håller vi i två avsnitt under programmet ”Chef och ledare” i regi av Stockholm School of Economics Executive Education, som enligt Financial Times rankas bäst i Norden…