
Bemötande i vårdvärlden
På bilden ser du det som möter besökarna i entrén till Psykiatrins hus. En symbol för gott bemötande? Flera undersökningar visar att patienter sätter ett gott bemötande främst när…
De viktiga samtalen – oavsett om de sker digitalt eller fysiskt i samma rum – måste vi träna för att bli bättre på. Det är i övningen vi upptäcker våra utmaningar och våra styrkor. Med hjälp av reflektion och återkoppling kan vi upptäcka och stärka det som fungerar och finna nya beteenden och strategier när något fungerar mindre bra. Här bild från årets nationella CEPS-möte (koncept för patientsimulering i Sverige) på Södersjukhuset i Stockholm i oktober, då Camilla Rönngren och Fredrik Mattsson gav en minikurs i det svåra samtalet inför vårdpersonal från hela landet. Nedan en länk där du kan läsa mer om hur vi kan jobba med kommunikationsträning.
På bilden ser du det som möter besökarna i entrén till Psykiatrins hus. En symbol för gott bemötande? Flera undersökningar visar att patienter sätter ett gott bemötande främst när…
Utan feedback är det svårt att veta vad man behöver arbeta med. Men ändå vill vi helst slippa den. Hur ger man feedback – och hur tar man emot? Detta…
På uppdrag av Pophunters film och tv har Ordrums Fredrik Mattsson medverkat i denna informationsfilm för Prevent. Prevent förmedlar kunskap om hur man genom ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete kan skapa framgångsrika…