Bemötande i vårdvärlden
På bilden ser du det som möter besökarna i entrén till Psykiatrins hus. En symbol för gott bemötande? Flera undersökningar visar att patienter sätter ett gott bemötande främst när…
I chefens uppdrag ligger uppgiften att föra samtal med sina medarbetare. Det kan handla om allt från att framföra kritik till att hålla motiverande samtal eller att medla i konflikter. Under hösten 2020 och våren – hösten 2021 genomför Ordrum återkommande en tvådagarsutbildning om chefens svåra samtal för chefer inom Region Kalmar. Teori om samtal och samtalsmetodik varvas med praktisk träning. Utbildningen leds av Charlotta Lundgren, Camilla Rönngren och Fredrik Mattsson från Ordrum, på bild från kurstillfälle på Stufvenäs gästgiveri utanför Kalmar.
På bilden ser du det som möter besökarna i entrén till Psykiatrins hus. En symbol för gott bemötande? Flera undersökningar visar att patienter sätter ett gott bemötande främst när…
I tidskriften LOOP 2/2007 intervjuas Erik Mattsson om Corporate Storytelling och om kraften i en bra berättelse. Här hittar du hela artikeln.
Kunskap är makt. Men bara om kunskapen kan förstås. Det här är en av anledningarna till att det är så viktigt att popularisera vetenskap. Det handlar inte bara om att…