Konsten att förmedla stenhårda fakta och massiv kunskap
Förmågan att kommunicera tydligt, korrekt och på ett sätt så att andra vill lyssna är en utmaning i snart sagt alla typer av branscher och verksamheter. Att praktiskt öva den…
Att vara en bra tandläkare handlar inte bara om att vara en hejare på rotfyllning och att bedöva patienter. Det handlar i stor utsträckning också om att vara skicklig på bemötande och kommunikation. Om det sistnämnda handlade Fredrik Mattssons digitala utbildningspass för tandläkarstudenter på Karolinska institutet i november, under temat Att utvecklas som tandläkare. Fokus under webbinariet låg både på bemötande i samtalssituationer såväl som konsten att tala inför andra. Tack för förnyat förtroende, Karolinska institutet.
Förmågan att kommunicera tydligt, korrekt och på ett sätt så att andra vill lyssna är en utmaning i snart sagt alla typer av branscher och verksamheter. Att praktiskt öva den…
Ett grundläggande förtroende mellan gruppmedlemmarna är ett måste för att ett möte ska bli meningsfullt. Men hur skapa förtroende? Ett sätt att titta närmare på vad som bygger förtroende och…
Vet du hur du uppfattas? För de flesta av oss är detta en av de allra viktigaste frågorna. Och i regel har vi ingen aning. Vi hoppas att vi uppfattas…