Virtuella HumörMarkörer
Hur inleder man ett virtuellt stormöte? Vår lösning är en digital variant av våra HumörMarkörer, som är en samling klistermärken man fäster på namnskylten för att signalera dagsformen på mötet.
För en advokat är retoriken central, såväl i mötet med klienten i rättssalen som i mötet med affärskunden. Vi på Ordrum är därför glada över att få fortsätta arbetet med att utbilda jurister i retorik under den obligatoriska kursen för att kunna antas i Sveriges advokatsamfund.
Som i alla expertyrken ligger utmaningen – som ofta när experter talar med generalister – i ett dilemma: å ena sidan expertens önskan att berätta allt hen vet och å andra sidan mottagarens behov. För att nå fram måste fokus alltid ligga på mottagaren och dennes behov. Budskapet ska in, inte ut.
Hur inleder man ett virtuellt stormöte? Vår lösning är en digital variant av våra HumörMarkörer, som är en samling klistermärken man fäster på namnskylten för att signalera dagsformen på mötet.
Hur framför man ett svårt budskap? Vilket beteende uppfattas som ett gott bemötande? I Sverige arrangeras regelbundet sedan många år EDHEP (European Donor Hospital Education), som riktar sig till läkare…
Att få till en kongress i en organisation med 155 000 medlemmar är en utmaning. När man dessutom ska samlas digitalt ställer det ytterligare krav. Tack…