Kursen passar…

chefer, ledare och projektledare som vill förbättra sin förmåga att leda samtal.

Du lär dig

  • få ditt budskap att landa väl
  • kroppsspråkets betydelse för ett lyckat samtal
  • hur olika syften kräver olika strategier
  • hur du skapar rätt förutsättningar
  • hur du kommunicerar empati och ändå sätter tydliga gränser
  • hur du hanterar medarbetarens och våra egna reaktioner
  • hur vi kan se varje samtal som en möjlighet till utveckling av både medarbetaren och verksamheten
  • hur du dokumenterar och följer upp

Förberedelser

Inga förberedelser krävs.

Utbildare

Eskil Lundgren

Eskil Lundgren är föreläsare och utbildare i kommunikation. Han är ansvarig för vårt utbildningskoncept kring ledarskapets kommunikation. Eskil har en gedigen arbetsledarerfarenhet efter sina år som chef på medieföretag som Expressen,…

Lär känna Eskil ⟶

Fredrik Mattsson

Fredrik Mattsson är föreläsare och rådgivare i så väl talad som skriftlig kommunikation. Fredrik föreläser om mellanmänsklig kommunikation och bemötande, är kursledare för ”Mötesledning i praktiken” och för våra utbildningar i att skriva…

Lär känna Fredrik ⟶

Camilla Rönngren

Camilla Rönngren är föreläsare, aktör och utbildare i kommunikation och svåra samtal. Hon arbetar främst med Kommunikationslabbet®. Camilla har dramapedagogexamen samt studier i psykologi och teatervetenskap vilka hon senare kompletterat med…

Lär känna Camilla ⟶

Kostnadsfri förfrågan

Med detta formulär kan du göra en kostnadsfri förfrågan om vad det skulle kosta att boka kursen nedan till din arbetsplats. Du är också varmt välkommen att ringa oss på 031 743 34 40 så hjälper vi dig.


MejlTelefon



Andra kurser inom bemötande

Bemötande och kommunikation för läkare

Enligt forskning som Karolinska Institutet genomförde 2013 såg man att ett positivt och respektfullt bemötande gjorde att patienten upplevde att det gick fortare att återgå i arbete medan dåligt bemötande…

2 dagar |  | Boka ⟶

Öppen kurs

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 14 personer | Boka ⟶

Arbetsgruppen och kommunikationen

Hur väl gruppen fungerar definieras oftast av hur väl gruppmedlemmarna kommunicerar med varandra. Allt börjar med självinsikt. Hur kommunicerar jag i gruppen? Hur uppfattas jag av de andra?  Hur tar…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶