Kursen passar…

såväl för en hel arbetsgrupp eller ledningsgrupp som till utbildning för t.ex. en grupp chefer. Kursen går med fördel att använda som teambuildning för en nyskapad grupp eller för en grupp som vill ha en gemensam nystart.

Du lär dig

  • hur ni skapar ett tränande klimat i gruppen
  • hur ni hanterar destruktiv kommunikation
  • varför samarbete är centralt (praktisk övning)
  • hur ni tydliggör de oskriva reglerna och skapar en bättre gruppkultur (praktisk övning)
  • vilka de gemensamma normerna i er grupp är (enkät och diskussion)

Dokumentation

Deltagarna får tillgång till webbsidor som sammanfattar seminariet.

Förberedelser

Inga förberedelser krävs.

Sagt om kursen

”Väldigt underhållande – många skratt. Bra uppgifter – lärorikt”
”Alla var delaktiga och de som ville fick komma tilltals”
”Jag kommer att minnas mycket av denna dag p g a att jag skrattat så mycket att det gör ont i käkarna”

Utbildare

Fredrik Mattsson

Fredrik Mattsson är föreläsare, utbildare och rådgivare inom kommunikation. Fredrik föreläser om bemötande, mötesledning och presentationsteknik. Han utbildar också i svåra samtal i vårt Kommunikationslabbet® och arbetar med personlig talarträning och…

Lär känna Fredrik ⟶

Erik Mattsson

Erik Mattsson grundade Ordrum 1996. Han är verksam som föreläsare, moderator och utbildare i kommunikation. Erik är fil. kand. i statskunskap, men har också läst matematik, ekonomisk historia, fysik och…

Lär känna Erik ⟶

Kostnadsfri förfrågan

Med detta formulär kan du göra en kostnadsfri förfrågan om vad det skulle kosta att boka kursen nedan till din arbetsplats. Du är också varmt välkommen att ringa oss på 031 743 34 40 så hjälper vi dig.


MejlTelefon



Andra kurser inom bemötande

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1-2 dagar | Max 18 deltagare | Boka ⟶

Bemötande av patienter och närstående för läkare

Ett respektfullt och empatiskt bemötande och en tydligt kommunikation inom vården har stor betydelse för vårdkvaliteten och patienters och anhörigas tillit. Som läkare ställs du dagligen inför en rad kommunikativa…

1 dag |  | Boka ⟶

Öppen kurs

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 14 personer | Boka ⟶