Kursen passar…

såväl för en hel arbetsgrupp eller ledningsgrupp som till utbildning för t.ex. en grupp chefer. Kursen går med fördel att använda som teambuildning för en nyskapad grupp eller för en grupp som vill ha en gemensam nystart.

Du lär dig

  • hur ni skapar ett tränande klimat i gruppen
  • hur ni hanterar destruktiv kommunikation
  • varför samarbete är centralt (praktisk övning)
  • hur ni tydliggör de oskriva reglerna och skapar en bättre gruppkultur (praktisk övning)
  • vilka de gemensamma normerna i er grupp är (enkät och diskussion)

Dokumentation

Deltagarna får tillgång till webbsidor som sammanfattar seminariet, innehåller lästips samt en del annat smått och gott.

Sagt om kursen

”Väldigt underhållande – många skratt. Bra uppgifter – lärorikt”
”Alla var delaktiga och de som ville fick komma tilltals”
”Jag kommer att minnas mycket av denna dag p g a att jag skrattat så mycket att det gör ont i käkarna”

Utbildare

Fredrik Mattsson

Fredrik Mattsson är föreläsare och rådgivare i så väl talad som skriftlig kommunikation. Han arbetar med utbildningar i svåra samtal och ansvarar för vår personliga talarträning. Fredrik föreläser om mellanmänsklig kommunikation och bemötande,…

Lär känna Fredrik ⟶

Erik Mattsson

Erik Mattsson är vd och grundade Ordrum 1996. Han är verksam som föreläsare, moderator och utbildare i kommunikation. Erik är fil. kand. i statskunskap, men har också läst matematik, ekonomisk historia,…

Lär känna Erik ⟶

Kostnadsfri förfrågan

Med detta formulär kan du göra en kostnadsfri förfrågan om vad det skulle kosta att boka kursen nedan till din arbetsplats. Du är också varmt välkommen att ringa oss på 031 743 34 40 så hjälper vi dig.


MejlTelefon



Andra kurser inom bemötande

Det svåra samtalet

I denna interaktiva kurs ligger fokus på konsten att kommunicera klart och respektfullt med medarbetare, klienter, patienter eller kunder du möter i ditt arbete. Vårt fokus ligger på övningar och…

1 dag | Max 20 personer | Boka ⟶

Chefens svåra samtal

Att i enskilda samtal kritisera, konfrontera eller ge negativa besked till medarbetare tillhör chefens uppgifter. Dessa samtal väcker ofta obehag för de inblandade både före, under och efter att de…

1 dag | Max 30 personer | Boka ⟶